Technologische ontwikkelingen en complexere vraagstukken
vragen om medewerkers die snel mee ontwikkelen en een
waardevolle bijdrage kunnen leveren in hun werk.
Aandacht voor continu leren en ontwikkelen van werknemers staat
daarom hoog op de agenda van veel werkgevers, sociale
partners, onderwijsinstellingen en overheden.
Niet alleen in de high tech industrie, maar evenzeer in de bouw- en
installatiebranche, in productiebedrijven, in de landbouw
of in de accountancy en in de gezondheidszorg.
Het begrip ‘leven lang ontwikkelen’ reflecteert niet alleen een wens
en een gevoelde noodzaak tot verandering, maar ook een
worsteling in de praktijk.
Het grote aandachtspunt is namelijk de vraag hoe we mensen (werknemers) in de juiste stand krijgen; zodanig dat blijven leren en ontwikkelen bij hen een vanzelfsprekendheid wordt.
Naast competenties van medewerkers, zoals proactief leren door en voor innoveren, gaat het hier ook om de organisatie en inrichting van het werk als leeromgeving, èn het systematisch en structureel inrichten van leergemeenschappen om een doorlopend proces van
leven lang ontwikkelen te stimuleren.
Jaartal publicatie: 2023 Deze publicatie leert je wat een Learning Community (LC) is, hoe het werkt en welke voordelen het je oplevert. Dit doen we...
Op weg naar een sterke leercultuur Hoe leren de medewerkers in jouw organisatie? Hoe ontwikkelen ze zichzelf? En hoe worden ze daarin precies gestimuleerd? In een...
Een decennium van onderzoek, innovatie en samenwerking in de regio Jaartal publicatie: 2023 TechYourFuture bestaat 10 jaar!Deze mijlpaal onderstrepen wij met dit jubileummagazine. Een keur...
Jaartal publicatie: 2023 Impactinterview - H2Hub: Voortgang, specifieke rollen, nieuwe inzichten en leerpunten
Jaartal publicatie: 2021 Naar een sterke verbinding tussen het technisch beroepsonderwijs en het technisch bedrijfsleven Het technisch beroepsonderwijs en het technisch bedrijfsleven kampen met grote...
Jaartal publicatie: 2022 Technische innovaties volgen elkaar razendsnel op. De toepassing is echter lastig en niet geheel zonder risico's. De techniek moet verankerd worden in...
Jaartal publicatie: 2018 Voor het organiseren van dialoogsessies tussen technisch onderwijs en bedrijven. Hoe kunnen MKB bedrijven effectief HR beleid voeren zodat zij een meer...
Jaartal publicatie: 2017 Aantrekken van jongeren in de techniekIedereen die in de techniek werkt weet hoe lastig het is om jongeren aan te trekken. Dat...
Betekenisvolle en gelijkwaardige samenwerking tussen onderzoekers, MKBs en mensen in kwetsbare situaties. Het doel van het onderzoeks- en innovatieprogramma HealthTech in Society (SPRONG-groep) is het...
Aandacht voor de professionele identiteit van technische (hbo) docenten binnen de context van vernieuwend onderwijs. De wereld om ons heen verandert in rap tempo en...
De Universiteit Twente, Saxion, ROC van Twente en de H2Hub Almelo, waarin diverse regionale MKB’ers betrokken zijn, trekken samen op in het vormgeven van een...
Door het hoge tempo van technologisering en digitalisering worden er in toenemende mate andere eisen gesteld aan medewerkers in technische bedrijven. Het belang van blijvend...
Willen en kunnen?! Technologiecompetenties van opleiders en docenten in zorg en welzijn Er ligt een grote maatschappelijke opgaaf om zorg en welzijn beschikbaar, betaalbaar en...