Labels:
Leven lang ontwikkelen
Door het hoge tempo van technologisering en digitalisering worden er in toenemende mate andere eisen gesteld aan medewerkers in technische bedrijven. Het belang van blijvend bijhouden van kennis en vaardigheden is daarom belangrijker dan ooit. Techniekbedrijven staan voor de uitdaging om met leven lang ontwikkelen aan de slag te gaan. De onderzoekers van dit TechYourFuture project onderzoeken op welke wijze technische MKB bedrijven tot een leercultuur komen waarin medewerkers op een proactieve manier leren.
Techniekbedrijven onderstrepen het belang van continue aandacht voor leren en ontwikkelen van instromende en zittende medewerkers. Ze zijn echter nog zoekende naar een effectieve manieren hier concreet vorm aan te geven in de context van de snelle technologische ontwikkelingen. Eén belangrijk onderdeel van dit onderzoek is dan ook het opzetten van ontwikkeltrajecten bij techniekbedrijven en het monitoren van leeropbrengsten.
Leren en innoveren wordt steeds minder een traject voor alleen een individuele medewerker. Het wordt een creatief samenwerkingsproces binnen de organisatie en ook tussen bedrijven onderling en tussen werkveld en onderwijs. Een belangrijke stap in dit onderzoek is dan ook het opzetten van learning communities met deze diverse doelgroep.
Doelstellingen van het project
Verwachte opbrengsten
Looptijd
Dit project werd uitgevoerd in de periode van februari 2019 tot en met juli 2023.
Dr. M. (Menno) Vos
Lector Lectoraat Leven Lang Ontwikkelen (Hogeschool Windesheim)Dr. S. (Stephan) Corporaal
Lector Human Capital, Lectoraat Employability Transition (Hogeschool Saxion)M.F. (Marita) Alons, MSc
Docent/Onderzoeker Lectoraat Employability Transition (Hogeschool Saxion)M.M.A. (Mirte) Disberg - van Geloven, MSc
Onderzoeker Lectoraat Employability Transition (Hogeschool Saxion)Mr. R.E.A. (Rosalie) Korevaar
Onderzoeker/Projectleider (Hogeschool Windesheim)L. (Lodewijk) Witteveen, MEd
Hoofddocent/Onderzoeker Lectoraat Employability Transition (Hogeschool Saxion)Publicatie: Leiding geven aan ontwikkeling? Doen! |