Labels:
Leven lang ontwikkelen
Binnen dit onderzoek willen we zicht krijgen op de adoptiebereidheid, weerstand en technologiecompetenties van praktijkopleiders en mbo en hbo-docenten in zorg en welzijn, met betrekking tot het willen en kunnen werken met technologie. Het gaat hierbij zowel om het zelf kunnen werken met de technologie, als om het kunnen integreren in het zorg- en welzijnsonderwijs. We willen tevens inzicht krijgen in de wensen en behoeften die zij hebben t.a.v. ondersteuning op dit vlak. Op basis van de verzamelde gegevens zal een advies worden gegeven t.a.v. scholing en competentieontwikkeling.
Onderzoeksaanpak
In een multidisciplinair samenwerkingsverband, bestaande uit verschillende zorg- en welzijnsorganisaties en Mbo en Hbo-onderwijsinstellingen, zal het meetinstrument worden ontwikkeld en de adoptiebereidheid, weerstand en technologiecompetenties worden gemeten. Activiteiten die plaatsvinden zijn:
Verwachte opbrengsten
Er wordt een meetinstrument ontwikkeld voor het meten van adoptiebereidheid, weerstand en technologiecompetenties. Tevens wordt inzicht verkregen in de adoptiebereidheid, weerstand en technologie competenties van praktijkopleiders en mbo- en hbo-docenten. Daarnaast wordt een advies gegevens t.a.v. scholing en competentieontwikkeling. Dit advies wordt tevens vertaald naar een publicatie in een vaktijdschrift en gedeeld middels een bijeenkomst voor praktijkopleiders en docenten.
Looptijd
Dit onderzoek wordt uitgevoerd tussen oktober 2022 tot en met september 2023
Lector Technology, Health & Care (Saxion) / Practor Zorg & Technologie (ROC van Twente)