Thema Diversiteit en inclusie in de techniek: wetenschappelijke publicaties en publicaties in vakbladen 2016 - 2024
Wetenschappelijke publicaties
Van Veelen, R., Endedijk, M. D., & Möwes, R. (2016). Not always a nerd: the diversity in professional identity profiles of STEM students and their relation to career choices. Paper presented at the EARLI SIG 14 Conference, Regensburg, Germany.
Endedijk, M. D., van Veelen, R., & Möwes, R. (2017). Not always a nerd: exploring the diversity in professional identity profiles of STEM students in relation to their career choices. In J. C. Quadrado, J. Bernardino, & J. Rocha (Eds.), Proceedings of the 45th SEFI Conference (pp. 1069*1076). Azores, Portugal.
Van Hattum*Janssen, N., & Endedijk, M. D. (2017). Mind the Gap. Why do technical alumni stay in the technical sector. In J. C. Quadrado, J. Bernardino, & J. Rocha (Eds.), Proceedings of the 45th SEFI Conference (pp. 1029*1036). Azores, Portugal.
Van der Zee, S., Rouweler, M., De Vries, S., Oosterkamp, C., Voordouw, A., & Strijker, I. (2019). Ontwikkeling toolbox om vrouwen voor STEM te behouden. OnderwijsInnovatie, december.
Hazekamp, M. & Van der Zee, S. (2019). App ROC Twente en Saxion ondersteunt werving technisch talent (onder) jonge vrouwen. Profiel, oktober.
Oosterkamp, C., Rouweler, M., Strijker, I., Voordouw, A., De Vries, S. & Van der Zee, S. (2020). Gender include IT: Toolbox om vrouwen te behouden voor de ICT. AG Connect, juni/juli 2020. (doelgroep: ICT professionals)
Van der Heijden, K., Ouwens, I., Dorrestijn, S., & Eggink, W. (2021). Teaching Track For Ethics of Technology in Engineering Education: Workshop. In H*U. Heiss, H*M. Järvinen, A. Mayer, & A. Schulz (Eds.), Blended Learning in Engineering Education: challenging, enlightening – and lasting? (pp. 1561*1570). Societe Europeenne pour la Formation des Ingenieurs (SEFI).
Detaille, S., De Vries, S. en Van der Weide, J. (2024). Zo ondersteun je neurodiversiteit op de werkplek met inclusieve technologie. Column in PW. De gids. November
Molenaar, K. & Van der Weide, J. (2024). Afgestudeerden met dyslexie of ADHD verdwijnen van radar. Stentor. Maart.
De Vries, S., van Kruining, I., & Preenen, P. T. Y. (2024). Just Digitization * Inclusion of vulnerable workers supported by technology. Paper at 13th Biennial International Conference of the Dutch HRM Network, Rotterdam, Netherlands.
Van Kruining, I., de Vries, S., Wilschut, E., & Preenen, P. T. Y. (2024). Benut regionaal talent met Technohubs Inclusieve Technologie. Tijdschrift voor Arbeidsmarktvraagstukken, 40(2), 189*202
Ontwikkelde tools
Opgeleverde producten
Impact interviews
Publicaties
TechYourFuture is een initiatief van de volgende kernpartners: