Labels:

Onderwijs

PO/VO

Diversiteit en Inclusie

Aantrekkelijk Docentschap

Praktijkpublicaties

Kennisbank

Praktijkboek Robowijs – Hoe oefenen leerlingen met programmeren en sociale vaardigheden?

Jaartal publicatie: 2022

In het onderzoeksproject RoboWijs hebben we geconcludeerd we dat kinderen met een autismespectrumstoornis hun sociale vaardigheden kunnen vergroten door samen te werken met klasgenoten aan opdrachten met een programmeerbare robot.

In dit praktijkboek vind je

  • Informatie over robotica, autisme en sociale vaardigheden.
  • Een overzicht van geschikte robots voor gebruik in je lessen.
  • Een lessenserie gericht op het versterkten van sociale vaardigheden en programmeerkennis voor kinderen met een autismespectrumstoornis, die geschikt is voor iedere (bovenbouw) basisschoolgroep.

Betrokken onderzoekers

Dr. J. (Hanno) van Keulen

Opleidingsdirecteur Science Education & Communication (Technische Universiteit Delft)

Drs. E. (Erik) Ploeger

H. (Hans) Petersen, MA, MSc

Docent Hogeschool Windesheim

Dr. A. (Annika) Hellendoorn

Onderzoeker Universiteit Utrecht

Dr. M.A.J. (Rianne) van den Berghe

Onderzoeker Hogeschool Windesheim / Radboud Universiteit

Betrokken partners

Meer weten?

Neem contact met ons op.

P.E. (Patrick) Schutte, Msc

Onderwijskundige

Up-to-date blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief