Van Veelen, R., Endedijk, M. D., & Möwes, R. (2016). Not always a nerd: the diversity in professional identity profiles of STEM students and their relation to career choices. Paper presented at the EARLI SIG 14 Conference, Regensburg, Germany.
Corporaal, S & Vos, M. (2016). Verwachtingen van werkgevers over technici. Congrespaper voor HRM praktijkconferentie.
Endedijk, M. D., van Veelen, R., & Möwes, R. (2017). Not always a nerd: exploring the diversity in professional identity profiles of STEM students in relation to their career choices. In J. C. Quadrado, J. Bernardino, & J. Rocha (Eds.), Proceedings of the 45th SEFI Conference (pp. 1069*1076). Azores, Portugal.
Van Hattum*Janssen, N., & Endedijk, M. D. (2017). Mind the Gap. Why do technical alumni stay in the technical sector. In J. C. Quadrado, J. Bernardino, & J. Rocha (Eds.), Proceedings of the 45th SEFI Conference (pp. 1029*1036). Azores, Portugal.
Corporaal, S., Vos, M., van Riemsdijk, M., & de Vries, S. (2018). Werken in de nieuwe industriële revolutie Verwachtingen van werkgevers in de techniek over de werknemer van de toekomst. Tijdschrift voor HRM, 21(2), 20*44.
Wolffgramm, M.R., Corporaal, S. & Van Riemsdijk, M.J. (2019). Working Together with Collaborative Robots in Flexible Manufacturing Systems: An Exploratory Study. Dutch HRM conference paper. Tilburg: Tilburg Universitity.
Peters, S.J., Wolffggramm, M.R., McGOvern, K.E.G. & Corporaal, S. (2019).Preparing Technicians for the 4th Industrial Revolution SEFI Conference, accepted paper * best paper award
Korevaar, R. van der Weide, J., Corporaal, S., Vos, M.W. en Witteveen, L. (2020). Leercultuur in het MKB: geen luxe, maar noodzaak! Holland Management Review, 192, 73*80.
Corporaal, S., Disberg – van Geloven, M., Endedijk, M., & Post*Hubers, M. (2021). Gas erop! Ontwerpprincipes van learning communities als aanjager voor de energietransitie.
Wolffgramm, M. et al “A Collaborative Robot in the Classroom: Designing 21st Century Engineering Education Together. Journal of Higher Education Theory and Practice Vol. 21(16) 2021 177
Wolffgramm et al. (2022). Expecting the unexpected. Uncovering role expectation differences in a Dutch hospital. Frontiers in Psychology.
Frosch, K, Lindauer, F & Zuidhof, N. (2024) Exploring the Digital Divide in Workplace Learning: A Rapid Review, ICDS 2024 : The Eighteenth International Conference on Digital Society
Publicaties in vakbladen
Corporaal, S., Vos, M., Peters, S. Morssink, T. (Submitted). De dagelijkse werkelijkheid van de HR
Corporaal, S. (2016). Technisch talent werven en binden doe je zó. MT.nl
Corporaal, S (2016). In werving technici is nog een wereld te winnen. Werv&
Corporaal, S., (2017). Millennials hebben niets met het Nieuwe Werken (artikel)
Corporaal, S., Vos, M., Van Riemsdijk, M.J. & De Vries S. Werken in de nieuwe industriële realiteit. Technische medewerker van de toekomst.Tijdschrift voor HRM
Corporaal, S., Vos, M., Peters, S. Morssink, T. (2017). De dagelijkse werkelijkheid van de HR professional. Ontwikkelingen in het HR vakgebied in de afgelopen vier jaar. Tijdschrift voor HRM.
Corporaal, S. & Vos, M. (2018) werken in de nieuwe industriële revolutie: de verwachtingen van werkgevers in de techniek over de medewerker van de toekomst. Tijdschrift voor HRM.