Nieuw impactinterview: Hogere-orde denken stimuleren bij leerlingen, ondersteund door technologie

Nieuw impactinterview: Hogere-orde denken stimuleren bij leerlingen, ondersteund door technologie

18 Oct 2022

Tijdens het project ‘Technologie als tool voor 21ste eeuws leren’ is onderzoek gedaan naar de houding (attitude) van leerkrachten ten opzichte van nieuwe technologie en het stimuleren van hogere-orde denken bij leerlingen.

Frances Wijnen PhD licht in het impactinterview de meerwaarde van het inzetten van technologie en het stimuleren van hogere-orde denken toe. Ook vertelt ze hoe haar onderzoek geleid heeft tot een praktijkboek voor leerkrachten en (digitale) vragenlijsten waarmee leerkrachten hun attitude kunnen meten. Het praktijkboek presenteert acties die leerkrachten kunnen nemen passend bij de gemeten attitudes. 

Lees hier het volledige impactinterview.

Meer lezen?
Op de projectpagina van Technologie als tool voor 21ste eeuws leren vind je meer informatie over het verloop van het onderzoek en de kennis en inzichten die zijn opgedaan.