E. (Erwin) van Harmelen, MSc

Erwin van Harmelen is als junior-onderzoeker werkzaam bij het lectoraat Innovatief en Effectief Onderwijs van Saxion. Hij is betrokken als onderzoeker en onderwijsontwerper bij diverse projecten, waaronder projecten op het gebied van de docent als coach in het hoger onderwijs. Erwin heeft gedurende een periode van 8 jaar gewerkt als leerkracht in het basisonderwijs en in deeltijd in 2017 de opleiding Educational Science and Technology aan de Universiteit Twente afgerond. Daarnaast heeft hij tijdens zijn opleiding het Master Honours programma Research Honours met goed gevolg afgerond. Zijn afstudeeronderzoek was gericht op diverse vormen van ondersteuning voor het aanleren en gebruiken van de Control-of-Variables-Strategy tijdens het uitvoeren van experimenten door leerlingen van groep 7 & 8 van het primair onderwijs.

Onderzoeksfocus

Binnen TechYourFuture houdt Erwin zich bezig met het project 'de docent als tutor bij interdisciplinair student gecentreerd onderwijs'. Hier probeert hij de rol van de tutor binnen het hoger onderwijs en de ondersteuning die daarbij hoort in beter kaart te brengen.

Top 3 publicaties

  • Woudt-Mittendorff, K., Harmelen, E. van & Visscher-Voerman, I. (uit te komen in maart 2019). Het coachen van leraren in opleiding. Velon, Kennisbasis lerarenopleiders, katern 7; Opleidingsdidactiek: hoe leiden we leraren op? pp. 85-94.
  • Woudt-Mittendorff, K. & van Harmelen, E. (2018). Loslaten door anders vast te houden.  Workshop symposium lectorale rede, 12 december 2018, Deventer.
  • Mensink, C.  & Harmelen, E. Van (2018). Begeleiding in een student-gestuurd curriculum. Workshop gegeven op 9 en 11 oktober 2018 tijdens de training voor tutoren van het Smart Solutions Semester.  

E. (Erwin) van Harmelen, MSc is betrokken bij

E. (Erwin) van Harmelen, MSc

E. (Erwin) van Harmelen, MSc

onderzoeker Saxion

088 0193102

e.vanharmelen@saxion.nl