Digitale vragenlijsten toegevoegd aan praktijkboek 'Hogere-orde denken stimuleren met technologie'

Digitale vragenlijsten toegevoegd aan praktijkboek 'Hogere-orde denken stimuleren met technologie'

14 Jan 2022

Of leerkachten technologie toepassen in hun lessen is afhankelijk van hun attitude ten opzichte van technologie, blijkt uit onderzoek uitgevoerd door Frances Wijnen. Om leerkrachten inzicht te geven in hun attitude ontwikkelde Frances Wijnen twee vragenlijsten: (1). Eén om inzicht te krijgen in hun eigen attitude ten aanzien van het inzetten van technologie in hun lessen en (2). één die meet hoe leerkrachten staan tegenover hogere orde denken. Deze vragenlijsten zijn nu digitaal beschikbaar. Het invullen van de vragenlijsten geeft leerkrachten inzicht in belemmeringen die zij mogelijk ervaren. Ook krijgen zij tips waarmee zij aan de slag kunnen om met deze belemmeringen om te gaan. Het praktijkboek ‘Hogere-orde denken stimuleren met technologie’ bevat handvatten, materialen en voorbeelden waarmee leerkrachten aan de slag kunnen om in hun school.

Meer weten?

De twee digitale vragenlijsten.
- Het praktijkboek 'Hogere-orde denken stimuleren met technologie'.
- Het TechYourFuture webinar ‘Denkvaardigheden stimuleren met behulp van technologie’.