Koffietafelboek Hoeveel thee drinken we eigenlijk?

Koffietafelboek Hoeveel thee drinken we eigenlijk?

Een koffietafelboek over W&T en OOL op de basisschool

Veel basisscholen vinden Wetenschap en Technologie (W&T) en Onderzoekend en Ontwerpend leren  (OOL) belangrijk. Leerlingen zijn van nature nieuwsgierig naar de wereld om hen heen én naar de rol die zij nu en straks kunnen spelen in onze samenleving. In het onderzoeksproject Systeemdoorbrekende W&T benadering is aan duurzame samenwerking tussen basisscholen en technische bedrijven gewerkt door middel van boundary crossing. Boundary crossing houdt in dat wanneer twee organisaties met heel verschillende doelstellingen, werkwijzen en organisatieculturen met elkaar gaan samenwerken, zij grenzen moeten overschrijden. Ook kan er een ‘boundary object’ ingezet worden, zoals een 3D-printer, waarmee de school gebruikt maakt van de expertise van het bedrijf. 

De ervaringen en andere tips over W&T en OOL zijn gebundeld in een koffietafelboek. Dit boek kan letterlijk op de koffietafel in de lerarenkamer worden neergelegd en fungeren als boundary object. 

Vraag aan

Vraag hier het koffietafelboek 'Hoeveel thee drinken we eigenlijk?' aan. Of bekijk hier een preview.