Digitale leeromgeving 'Programmeren in het basisonderwijs'

Digitale leeromgeving 'Programmeren in het basisonderwijs'

12-02-2021

We maken steeds meer gebruik van technologie. Van alledaagse dingen zoals onze wekker op onze smartphone tot aan onze lampen die op een ingesteld tijdstip gaan branden. We kunnen gebruik maken van deze handige functies, omdat ze zijn voorgeprogrammeerd door de fabrikant en aan te passen zijn door onszelf. Hoe laat je kinderen op de basisschool kennismaken met programmeren? Waarom is het belangrijk om daar al vroeg mee te beginnen? Welke vaardigheden spelen daarbij een rol? Hoe oefen je deze vaardigheden? Hoe kan je programmeren integreren met andere vakken die je aanbiedt? 

Als deze vragen je bezighouden, lees en kijk dan verder! In samenwerking met Shirley de Wit en Hanno van Keulen is een digitale leeromgeving (Xerte) ontwikkeld die interessant is voor leerkrachten, coördinatoren en schoolleiders. In deze Xerte geven we uitleg en handvatten zodat je samen met je team een visie op programmeeronderwijs kunt ontwikkelen en hierop gebaseerd keuzes kunt maken voor het onderwijs bij jou op school.

Ga naar Xerte

 

Deze Xerte is een product dat voortkomt uit het TechYourFuture project ‘Programmeren in het basisonderwijs’.